منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 532
بازدید کل : 100071
تعداد مطالب : 255
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1






نشان واره شاهین
نشان واره شاهین

پندار نیک - گفتار نیک - کردار نیک


شاهین از روزگاران گذشته ، بهترین بار و بر ، فرهنگ و نمایاندن فر و شکوه ایران و نشانه پیروزی و سرافرازی و وابسته به نیاکان و پاکان بوده است .این پرنده خوش نام و بلند آوازه و بلند پرواز که از کله کوههای بلند به ژرفای کوه ها تا دل جنگلها وکویرها وآبها میپرد و با چستی و چالاکی و بلند منشی و بیداری و هشیاری و دارنده هزار گونه استادی برای رسیدن به پایه های بلند به پرواز در می آید.

از اینرو پیوستگی این مرغ فراخ بال انسان برترمنش و بهره مند از فروغ اندیشه برای نشان واره این قسمت برگزیده شده است .

 

دوگوی ازدوسوی :

یادآور دو نیروی مادی و مینوئی یا نمودار دو جهان تن وروانی است . جهان تن یا جهان آفرینش ، که انسان برای زیستن از بخشش زندگی بهره مند شدن بدان نیازمند می باشد.

جهان روان یا جهان مینوئی که آدمی را در زندگی راهنمائی می کند و از رسا اندیشی و فرهنگ و دانش و برای بهره مند شدن از زندگی یاری می بخشد .

اگرکسی به نماز و نیایش پردازد و از پرورش دادن و نیرومند ساختن تن کوتاهی ورزد به راز هستی بخش پی نمی برد و از زندگانی شادی بخش بهره مند نمی شود .

برای همین است که که نیرو یا هردوجهان را در برابر هم میگذاریم و هردو را در زندگانی کارگر و سودبخش می دانیم و به میانه روی اندرز می دهیم .

 

دم شاهین :           

مراتب پیمودن کامل نیروی بدنی و تندرستی برای رسیدن به پایگاه شگفتیها و راز و رمز قدرت انسانی است.

سینه فراخ شاهین : دلیری است وازچند فرازمان گویا سخن می گوید .در دلیری دلیرترینم و درپیروزی پیروزمند ترینم . در فر و شکوه باشکوه ترینم ، همه دشمنان راشکست میدهم و همه دیو خویان و فریب کاران را نابود می کنم.

 

دوبال گشوده شاهین :

پروازآدمی به سوی بلندی و فرازمندی است و هرکدام از این بالها را به سه آماج بزرگ تقسیم می کنیم.

 

((نیک اندیشی- راستی و درستی و پاکی و پارسائی- نیرومندی )) اندیشه رسای سودبخش- رسائی وآسایش وخوشبختی درکار وکوشش و ورزش و فرهنگ و دانش و واپسین پایه را پایه جاودانی انسانی می خوانیم .گوی سرشاهین نمودار چرخ زندگی یا زمانه بیکران است که آدمیان در درون آن جای گرفته اند وسرگرم بینش وکوشش اند و راز هستی را می جویند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: همراه طریقت دانایی تاريخ: چهار شنبه 15 آذر 1391برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

با سلام وعرض خوش آمدگويي خدمت همراهان و دوستان عزیز امیدوارم از مطالب وبلاگ استفاده و خوشتون اومده باشه .از شما میخوام نظرات انتقادات و پیشنهاداتتونو برامون ارسال کنید ممنون میشیم ما را همراهی کنید توآ سبک جهانی کانگ فوتوآ-21 با بهره گیری از روشهای علمی و عملی هفت مایگاه تکاملی(توآ-21)

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to toa21shahinshahr.LoxBlog.Com | Template By: h.tarrah